Un concert de arii și cântece care, pentru spectator, este un fel de carnaval venețian strălucitor, o sărbătoare cu volute spectaculoase și atmosferă barocă. Pentru interpreți, însă, e o încercare: această muzică ba e senzuală, ba îți rupe inima, e când numai furie, când joc, dragoste, război, mântuire: totul e emoție pură.
Programul începe cu una dintre cele mai dramatice pagini compuse vreodată: lamento-ul Didonei din opera Dido and Æneas de Henry Purcell. Astfel, spectatorului i se deschide ușa către un univers plin de farmec și muzicalitate, în care personaje și povești felurite prind viață prin muzică. Din spațiul barocului italian, din care amintim doar madrigalul Amarilli, mia bella de Giulio Caccini, aria Tre giorni son che Nina de Giovanni Battista Pergolesi și minunatele Ombra
mai fù, din opera Serse, și Lascia ch’io pianga, din opera Rinaldo, ambele de Georg Friedrich Händel, soprana se avântă în jocul unor vodeviluri franțuzești, pe care le lasă apoi pentru trilurile mai învolburate, mai ritmate din cântecele lui Federico Garcia Lorca. După un așa parcurs, pacea chitarei solo în vreo arie de Johann Sebastian Bach ori o plimbare pe lângă plopii fără soț sunt o gură de aer mai mult decât binevenită înainte de revenirea pe tărâm italian, pentru sărbătoarea finală, cu fast solar și canțonete napolitane. Totul – un licăr, un ecou. De bucurie, de viață, de omenie, la fel ca în poemul lui Ștefan Augustin Doinaș din care artiștii și-au cules motto-ul:
atât de puţin că prisosul inundă
atât de durabil că a şi dispărut
ca gemenii-n nucă stau evii-n secundă
popoare întregi locuiesc un sărut
atât de puternic că totu-i o rană
atât de banal că luceşte ca nou
o! arie-a lumii absent suverană
pe cine-ntâlneşti că te-ntorci ca ecou?
Soprana Cristina Fieraru este una dintre cele mai luminoase voci tinere de la noi. A absolvit Facultatea de Interpretare Muzicală a Universităţii Naţionale de Muzică Bucureşti, secţia Stilistică Interpretativă – Canto, unde a studiat cu soprana Iulia Isaev şi mezzosoprana Cristina Soreanu. Pe lângă studiile universitare, a avut șansa de a lucra cu personalităţi de renume internaţional precum Ruxandra Donose, Ramon Vargas, Leontina Văduva, Mariana Nicolesco, Florin Estefan, îmbogățindu-și tehnica interpretativă. Este o prezenţă constantă a scenei lirice, fiind invitată încă de la vârsta de 18 ani la Opera Naţională Bucureşti, unde a debutat, în 2018, în rolul Pamina, din opera Die Zauberflöte de Wolfgang Amadeus Mozart. Alte roluri interpretate: Erste Dame din aceeași Die Zauberflöte de Wolfgang Amadeus Mozart, Alice Ford din opera Falstaff de Giuseppe Verdi, Mimì şi Musetta din opera La Bohème de Giacomo Puccini, Contessa d’Almaviva din opera Le nozze di Figaro de Wolfgang Amadeus Mozart, Dido din opera Dido and Æneas de Henry Purcell și Ileana din opera La Şezătoare de Tiberiu Brediceanu. Din 2021 este membră a Corului de cameră Preludiu – Voicu Enăchescu. A participat ca solist invitat la numeroase concerte și festivaluri, la Opera Naţională Bucureşti, Ateneul Român din București, Catedrala Sf. Iosif din Bucureşti, Filarmonicile din Brașov, Râmnicu-Vâlcea, Pitești, Sibiu și nu numai.
Maxim Belciug, cel care în acest concert joacă rolul orchestrei simfonice, este un nume binecunoscut. Artist clasic în formarea sa, este chitaristul Încântărilor, cel care se încăpăţânează să creadă că frumuseţea va mântui totuși lumea. A cântat la Paris, Roma, Veneţia, Varşovia, Belgrad, Viena, Stockolm, Budapesta și pe toate marile scene ale muzicii clasice din ţară: Ateneul Român, Sala Radio, filarmonici, Teatrul Nottara, Teatrul Naţional Bucureşti, Teatrul Naţional Iaşi...